Ar koncertu "Šostakovičs, Prokofjevs un Kalsons" noslēdzies pavasara festivāls "Windstream" (+FOTO)
12. aprīlī Lielajā ģildē ar pavasarīgu koncertu noslēdzās pavasara festivāls Windstream, kurā uzstājās Orķestris RĪGA diriģenta Aināra Rubiķa vadībā un pianists Andrejs Osokins.
Koncerta programmā iekļauta šī gada jubilāru – Dimitrija Šostakoviča, Sergeja Prokofjeva un Romualda Kalsona – pavasarīgākie, gaišākie un jauneklīgākie skaņdarbi.
Diriģents Ainārs Rubiķis ir absolvējis Latvijas Mūzikas akadēmiju kordiriģēšanas un simfoniskā orķestra diriģēšanas specialitātēs. Starptautisku ievērību viņš ieguva 2010. gadā ar uzvaru starptautiskā diriģentu konkursā Vīnē, un kopš tā laika sadarbojies ar izciliem kolektīviem ārzemēs. Aināram Rubiķim šī bija pirmā reize, stāvot pie Orķestra RĪGA diriģenta pults – bet domājams, ka ne pēdējā.
(Foto: Jānis Porietis)
Koncerta pirmajā daļā ļoti pacilātā noskaņojumā tika atskaņota Dimitrija Šostakoviča miniatūru Uvertīra un Fināls E. Dressela 1929.gada operai Nabaga Kolumbs, Romualda Kalsona 1979.gadā radīto simfonisko svītu Kāzu dziesmas un Sergeja Prokofjeva 1937.gada svītu no mūzikas kinofilmai Leitnants Kižē.
(Foto: Jānis Porietis)
Otrajā daļā orķestrim pievienojās pianists Andrejs Osokins, lai izpildītu Dimitrija Šostakoviča Otro klavierkoncertu, kurš, lai gan radīts jau 1957.gadā, tikai nesen kļuvis īpaši populārs. Andrejs Osokins skaņdarbu iestudējis tieši pavasara festivāla Windstream noslēguma koncertam un cerams, ka šis brīvības alku piepildītais skaņdarbs pianista repertuārā būs uz ilgu laiku.
(Foto: Jānis Porietis)
Koncerts noslēdzās ar Sergeja Prokofjeva mūziku baletam Romeo un Džuljeta, kas sniedza patiesu baudījumu un ļāva just pūtēju orķestra spēku.
(Foto: Jānis Porietis)
Festivāls Windstream ar devīzi Mosties un atceries, dzirdi un baudi visa mēneša garumā piecos koncertos ietverot gan džeza mūziku, gan pasākumus bērniem, gan pirmatskaņojumus tik tiešām pamodināja pavasari, lika atcerēties sen aizmirstas melodijas, dzirdēt kaut ko jaunu un galvenais – tas viss bija liels baudījums.
(Foto: Jānis Porietis)
Teksts: Zane Skrauča, KultūrasVēstis.lv