Nacionālajā teātrī tapis “Mūžīgais komentārs No 4” pēc Sērena Kirkegora darba motīviem
11.martā Latvijas Nacionālā teātra LMT Jaunajā zālē pirmizrāde “Mūžīgais komentārs No 4”, kas veidota pēc Sērena Kirkegora darba “Pavedēja dienasgrāmata” motīviem. Režisore Daiga Kažociņa.
Izrāde “Mūžīgais komentārs No 4” ir savdabīgas mīlas stāsts. Stāsts par pavedināšanu un tās paliekošajām sekām. Izrādes centrā ir nejauša sarakste starp pavedēju un jaunu meiteni. Skatītājs nokļūst daudzveidīgu un nebeidzamu interpretāciju varā, jo pats notikums ir pieejams tikai pastarpināti ar pavedēja manuskripta palīdzību. Izrādes, varoņi lasot atrasto manuskriptu, mēģina gan izvairīties no garlaicības, gan arī saprast īpašu estētisko dzīvesveidu. Izrādes “Mūžīgais komentārs No 4” pamatā ir izcilā dāņu filozofa Sērena Kirkegora (1813 – 1855) darbs “Pavedēja dienasgrāmata”.
Lomās: Agnese Cīrule, Kaspars Aniņš, Ģirts Liuziniks un mūziķe Sniedze Prauliņa.
Izrādes dramaturgs Ainārs Kamoliņš, scenogrāfs Ivars Veinbergs, kostīmu māksliniece Kristīne Abika, gaismu māksliniece Lienīte Slišāne, Sniedzes Prauliņas muzikālais noformējums.
Izrādes režisore Daiga Kažociņa ir Latvijas Nacionālā teātra aktrise kopš 2000. gada. Paralēli darbam teātrī Daiga ir absolvējusi Latvijas Universitātes Vēstures un filozofijas fakultātes filozofijas specialitāti . Maģistra grādu ieguvusi Latvijas kultūras akadēmijas teātra režijas specialitātē 2014.gadā. “Mūžīgais komentārs No 4” ir ceturtais Daigas darbs režijā, iepriekšējie iestudējumi bijuši Zirgu pastā un Dirty Deal Teatro.
Sērens Obe Kirkegors (Søren Aabye Kierkegaard, 1813.–1855.) – filosofs, publicists, tiek uzskatīts par pirmo eksistenciālisma domātāju. Kirkegors kritizēja racionālismu , it īpaši Hēgeļa filozofiju, kā arī kristīgo baznīcu. Kirkegors filozofijas pamatā ir individuālisms un patiesības subjektivitāte, un viņam bijusi milzīga ietekme uz iracionālisma filozofijas attīstību.