Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Epadomi\CustomizationSource104), Fid:337, Did:0, useCase: 3


Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks spēlēts iestudējums „Ragana”

Redakcija
Redakcija

Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks spēlēts iestudējums „Ragana”
Foto: Ziedonis Safronovs

4. aprīlī plkst. 18:00 Liepājas teātrī pēdējo reizi tiks spēlētas Karla Šēnhera kaislības senlaiku garā „Ragana”. Iestudējumu 2011. gadā veidoja režisors Dž.Dž.Džilindžers kopā ar aktieriem Inesi Kučinsku (par šo lomu aktrise saņēmusi „Spēlmaņu nakts” balvu nominācijā „Gada aktrise”, iestudējums kopā saņēmis 5 „Spēlmaņu nakts” nominācijas t.sk. „Gada izrāde” un „Gada režisors”), Egonu Dombrovski un Kasparu Godu.

Izrāde vairākas reizes spēlēta gan Rīgā, gan citās Latvijas pilsētās, to noskatījušies vairāk nekā 15 000 skatītāju, kuri, tāpat kā kritiķi, iemīļojuši un novērtējuši šo izrādi.

„Inese Kučinska sievas lomā kārtējo reizi apliecina talanta un meistarības žilbinošo tandēmu. Blondās fūrijas – sfinksas režisētā veču nolikšana pie vietas – loma izstrādāta kā nošu partitūra un nospēlēta ar iedvesmu un profesionāļa perfekciju – raisa sajūsmu,” I. Kučinskas darbu vērtē Līvija Dūmiņa.

„Aktieru Egona Dombrovska, Ineses Kučinskas, Kaspara Goda virtuozā spēle izaicinošā kārtā cilvēku tēlo kā paredzamu, (vienīgi) instinktu trenkātu būtni bez kādiem tur garīguma “sārņiem”. Taču šī tīrām naturālismam atbilstošā koncepcija tiek izspēlēta ar aizraujošu artistiskumu, skatuves notikumos ļaujot ieraudzīt arī mūsdienu cilvēku,” par iestudējumu teikusi Silvija Radzobe.

Meža mājiņā savas dienas mierīgi un saskanīgi vada sieva un vīrs. Viss, ko viņi vēlas, ir iegūt labklājību. Lai to izdarītu, vīrs tirgojas ar kontrabandas precēm. To uzzina jaunais robežsargs, kurš nolemj vīru un sievu atmaskot. Lai to nepieļautu, vīrs mudina sievu robežsargu savaldzināt. Tas sievā atmodina tādas jūtas, par kuru esamību viņa agrāk nav nojautusi. Pamazām visi trīs tiek ierauti postošā kaislību virpulī, no kura izkļūt vairs nav iespējams.
Lugas un izrādes centrā izvirzīta sieviete, viņas apzinātās un neapzinātās vēlmes. Spilgti tiek atklāts, kas notiek ar cilvēku, kad viņš nokļuvis kaislību varā. Izrādes veidotāji akcentējuši – noteiktos apstākļos jebkurā sievietē var pamosties ragana.