Novembrī “Pigeon-bridge” aicina pievienoties trīsgades lidojumā
Novembrī laikmetīgās skatuves mākslas producentu kompānija “Pigeon-bridge” ar trīs izrādēm aicina pievienoties baložu trīsgades lidojumam. Izrādes, kuras ir guvušas kā skatītāju, tā arī kritiķu atzinību un šogad ir nominētas Tēatra Gada balvai “Spēlmaņu nakts 2015” kategorijā Gada sasniegums laikmetīgajā dejā. Ķert enerģijas lādiņu ar bērnu kustībām viņu vecāku izpildījumā skatītāji varēs horeogrāfes Kristīnes Brīniņas veidotajā dokumentālajā dejas izrādē “Noķer mani”, atklāt sākumpunktu uzticībai un reizē šaubām “Dejas Anatomijas” un muzikālās apvienības “Kaktiņš Stūrītis” izrādē “Atgriešanās”. Savukārt pieredzēt dzīves ritējumu trīs Ziemeļu-Baltijas valstu pierobežu teritoriju kopienās būs iespējams “Dejas Anatomijas” un koklētājas Laimas Jansones veidotajā dejas izrādē “Mežonīgā triloģija”.
Dejas kritiķe Inta Balode izrādi “Mežonīgā triloģija” ir skatījusies trīs reizes:
“Padomāju, kāpēc patīk. Sapratu. Man patīk, kā es jūtos, skatoties izrādi. Tātad, skatoties izrādi, es esmu vienlaikus MIERĪGA un PRIECĪGA (..) Domāju, kāpēc “Mežonīgajā triloģijā” lēnās daļas nešķiet slābanas, bet enerģiskie un jautri mirkļi dod prieku, bet nekurina drudžainumu? Pie vainas tas, ka izrāde ir kā dokumentālā filma. Tu skaties un ieskaties, domā un jūti, zini par autoru klātbūtni, bet vienlaikus kopā ar autoriem esi pirmatklājējs.”
MEŽONĪGĀ TRILOĢIJA | WILD TRILOGY | TRAILER from PIGEON-BRIDGE on Vimeo.
“Mežonīgā triloģija” 15. novembrī plkst. 17:00 Arhitektūras un mediju centrā H2O 6 (Durbes iela 4).
Kritiķe Maija Uzula Petrovska pēc pirmizrādes jūnijā vērtē izrādi “Atgriešanās”:
“Šis noteikti ir cienījams māksliniecisks veikums, pilnmetrāžas laikmetīgās dejas izrāde, šī ir arī pēdējā šīs sezonas izrāde laikmetīgajā dejā. Tā ļoti interesanti iekļaujas arī kopējā sezonā, es domāju – tāds labs punkts, kas ļauj mums runāt par to, ka Latvijā ir laikmetīgā deja. Tā ir daudzveidīga gan formas ziņā, gan apjoma ziņā, tāds cerīgs skats uz nākotni.”
ATGRIEŠANĀS | RETURN | TRAILER from PIGEON-BRIDGE on Vimeo.
“Atgriešanās” 16. novembrī plkst. 20:00 VEF Kultūras pilī (Ropažu ielā 2).
Undīne Adamaite izceļ izrādi “Noķer mani”:
“Ar pārliecinošu spēku un savu vēsti Latvijas teātrī ienāk jaunie horeogrāfi, jaucot robežas starp jebkādiem esošajiem vai iedomātajiem žanriem. Jāizceļ Kristīnes Vismanes (tagad Brīniņas) oriģinālais autordarbs – dokumentālā laikmetīgās dejas izrāde “Noķer mani!”, kurā seši vecāki mēģina atdarināt savu bērnu kustības un saskarsmi ar citiem bērniem. Viens pret vienu, nenogludinot, nepiesedzot, nelabojot.”
“Noķer mani” 19. novembrī plkst. 17:00, 21. novembrī plkst. 19:00 Ģertrūdes ielas teātrī (Ģertrūdes 101a).
Biļetes: www.bezrindas.lv
Plašāka informācija www.pigeonbridge.com, www.dejasanatomija.lv, www.git.lv, www.riseba.lv .
Finansiāli atbalsta: Valsts Kultūrkapitāla fonds.
“Pigeon-bridge” (tulk. Baložu tilts) savu lidojumu Latvijas kultūras telpā uzsāka 2013. gada vēlā rudenī. Līdz šim kompānija ir producējusi 6 (sešus) lokālus un starptautiskus skatuves mākslas darbus un starpdisciplinārus projektus. Baloži regulāri sadarbojas arī ar ārvalstu netkarīgajiem māksliniekiem un kompānijām, organizējot viesizrādes un meistarklases Rīgā. Baloži tiecas veidot platformu projektiem, kas veicinātu jaunus apvāršņus uztveres paplašināšanai un dialogam starp mūsdienu skatuves mākslu un sabiedrību, lai runātu par nozīmes vērtām tēmām šodienā.
Izrādes tapušas, pateicoties Valsts Kultūrkapitāla fonda, Ziemeļu-Baltijas valstu laikmetīgās dejas platformai “kedja”, Rīgas Domes Izglītības, kultūras un sporta departamenta, draugu un atbalstītāju atbalstam.
Līdzproducenti un sadarbības partneri: Ģertrūdes ielas teātris, augstskola RISEBA, VEF Kultūras pils, Arhitektūras un mediju centrs H2O 6, bērnu kultūras projekts “Garā pupa”, kuru organizē biedrība “Ascendum”.